بزرگسال تغذیه فرنگی صبحانه کودکان

بزرگسال: تغذیه فرنگی صبحانه کودکان مواد غذایی صبحانه سالم صبحانه مقوی برنامه غذایی

گت بلاگز وب‌گردی چند صبحانه مقوی جهت کودکان

خوردن صبحانه به خاص جهت کودکان اهمیت زیادی دارد. در ادامه چند نوع صبحانه مغذی و اشتهاآور که والدین می‌توانند به آسانی و سرعت آنها را تهیه نمایند، جهت شما مع

چند صبحانه مقوی جهت کودکان

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، با وجود این که اکثر والدین می دانند که مصرف صبحانه جهت اصلاح رشد جسمی و اوج رفتن بهره هوشی کودکانشان بسیار موثر هست؛ ولی مسئله مهم آنها با فرزندانشان در مورد مصرف صبحانه آن است که بسیاری از کودکان هر نوع غذایی را جهت مصرف در صبحانه دوست ندارند.

عبارات مهم : تغذیه
از نظر علم تغذیه، سه اصل مغذی بودن، اشتها آور بودن و طعم و مزه خوب داشتن مواد غذایی می توانند باعث شوند تا هر کودکی میل به پیدا کند تا مواد غذایی مذکور را در صبحانه مصرف نماید.

صبحانه 1: ساندویج تخم مرغ پیتزایی

در این نوع صبحانه یک تخم مرغ را کاملا پخته و به صورت اسلایس درآورده سپس هر قطعه را بر روی یک قطعه نان آزمون قرار داده و روی آن یک عدد گوجه فرنگی و یک برگ پنیر گودا قرار داده و به مدت 3 دقیقه در داخل تستر یا مایکروفر گذاشته تا داغ شود.

ساندویج حاصل از لحاظ ارزش تغذیه ای بسیار مغذی و دارای ارزش سیرکنندگی بالایی می باشد.

صبحانه 2: دسر ماست و کورن فلکس

کودکان مصرف دسر را بسیار دوست دارند. به همین علت می توان در یک لیوان پایه بلند مقداری کورن فلکس ریخت و روی آن را با ماست و مقدار کمی ژله یا ژلاتین پر کرد و حدود 1 ساعت در فریزر قرار داد تا به شکل بستنی خود را بگیرد. سپس صبح آن را به عنوان صبحانه به کودک داد. این نوع صبحانه جهت کودکانی که اشتهایی به خوردن غذا در صبح ندارند، پیشنهاد بسیار خوبی می باشد.

صبحانه 3: ساندویچ صورت آدمک پنیری

بسیاری از کودکان ممکن است از خوردن نان و پنیر راحت در صبحانه خوش ارزش نیاید، ولی اگر بتوان به نوعی آن را سرو کرد که مورد پسند واقع شود، می تواند به عنوان یک صبحانه دوست داشتنی جهت کودک مطرح باشد.

در این نوع صبحانه می توان مقدار حدود 30 گرم پنیر را بر روی یک اسلایس نان آزمون که ترجیحا هم به شکل گرد و دایره ای درآمده مالیده و سپس از برش های گوجه فرنگی و خیار جهت تشکیل صورت آدمک استفاده نموده.

صبحانه 4: مخلوط مغزهای گیاهی و میوه های شیرین

مخلوط کردن مغزهای گیاهی مانند بادام، فندق، بادام هندی با میوه های شیرینی مانند موز، زردآلو، هلو، سیب، پرتقال یا نارنگی شیرین جهت بعضی کودکان می تواند بسیار دلپذیر باشد.

به علاوه اینکه این نوع صبحانه از نظر ارزش تغذیه ای و میزان انرژی مورد نیاز جهت کودک بسیار مقوی و مغذی می باشد.

صبحانه 5: مخلوط پنیر، چیپس تورتیلا و تخم مرغ

یکی دیگر از صبحانه های مقوی ترکیب کردن پنیر با چیپس تورتیلا و تخم مرغ پخته خردشده می باشد.

این صبحانه از لحاظ ارزش تغذیه ای جزء صبحانه های مغذی است که توصیه می شود حداقل یک تا دو بار در هفته از جمله صبحانه های مصرفی به وسیله کودک باشد.

منبع: سلامت نیوز
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تغذیه | فرنگی | صبحانه | کودکان | مواد غذایی | صبحانه سالم | صبحانه مقوی | برنامه غذایی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs